Vylepši svoje krvné hodnoty

Medzi mikroživiny sa radia Vitamíny, minerály, stopové prvky, omega 3 a iné životu potrebné látky prijímané v menších množstvách ako makroživiny medzi ktoré patria stavebné kamene ako bielkoviny, tuk, sacharidy a vláknina.

Keď si necháte určiť hladinu mikroživín vo Vašej krvi, sú normované hodnoty zvláštnou kapitolou. V každom štáte nájdete hodnoty normálnych krvných výsledkov iné podľa toho ako je obyvateľstvo zásobené živinami.

Dobrým príkladom je stopový prvok – Selén. Nemecko spadá do oblasti s nedostatkom selénu. Preto je priemerná normovaná hodnota selénu v Nemecku určená ako 70μg/l. Podla štátu ste s touto hodnotou selénu v krvi v „pohode“ a však WHO- svetová zdravotná organizácia udáva priemerný obsah selénu v krvi aspoň 200μg/l.

Poznámka: Optimálny obsah krvných hodnôt sa pohybuje vždy v hornej tretine normovaných hodnôt.

U výkonnostných športovcov sa toto robí už dávno, ich hodnoty mikroživín sa držia v hodnotách hornej tretiny normovaných hodnôt z dôvodu lepšej regenerácie a optimálneho výkonu.

ZISTI VIAC O VÝŽIVOVOM PORADENSTVE OD SLOVAK HEALTH CLUB

Aj vy ste však výkonnostným športovcom. V zamestnaní , pri rodine a deťoch dostávajú väčšinou Vaše nervy poriadne zabrať. Pri vysokom strese sa priamo úmerne zvyšuje spotreba organizmu na mikroživiny. Vaše zdravie sú Vaším najlepším kapitálom a konkurenčnou výhodou. Zvýšením príjmu Mikroživín sa optimalizuje látková výmena , posilní nervový systém a pri prepuknutí choroby sa skracuje doba trvania choroby. Tak isto to robia aj zvieratá v prírode keď hľadajú tú najčerstvejšiu potravu plnú mikroživín.

Zabrániť prejavom nedostatku je príliš málo!!

Dopĺňanie minimálneho množstva mikroživín podľa stanovených noriem nestačí. Tieto normy nezohľadňujú :

Optimálnu výkonnosť – Priamo súvisí s nadpriemerným príjmom živín.

Úderný imunitný systém– Závisí nad optimálnym prísunom živín.

Dlhodobá ochrana– pred voľnými radikálmi zavisí na pravidelnom príjme antioxidantov.

Životné návyky, choroby, gen. predpoklady– môžu potrebu mikroživín znásobiť.

Problém s mikroživinami nie je v predávkovaní miligramami, ale v dlhodobom nedostatočnom dávkovaní.

Mikroživiny môžte doplniť rôznou cestou, mnohý sa tomu bránia, ale najoptimálnejšia cesta ako doplniť potrebné vitamíny a mineráli je tabletková forma. Áno, príroda nám dala ovocie a zeleninu na dopĺňanie týchto mikroživín no už dávno nemáme mnohí vlastné záhrady. Už dávno potraviny, ktoré konzumujeme, sú chemicky ošetrené a kým sa dostanú na tanier precestujú niekedy Viac ako ich konzument.

Pri voľbe doplnkov výživy dbajte dôraz na prírodné zloženie a formu obsahu ( s obsahom rastlín, extrakt, koncentrát). Legislatíva už pri 5% nadrvenej rastliny v obsahu tablety povoľuje nazývať doplnky výživy ako prírodné.

 

ABOUT THE AUTHOR

Som mladý chalan ktorého baví meniť život ludí k lepšiemu. Postup ktorý aplikujem na klientoch som najprv aplikoval na sebe.Som akreditovaný a certifikovaný výživový poradca - svoje vzdelanie som nadobudol v odlišných vzdelávacích organizáciach pre čo najširší zástup informácií. Pôsobím ako spoluautor knihy 107 neodolatelných smoothie receptov. - Zakladateľ Slovenského klubu zdravia.

Rastislav Bagita 

SLOVAK HEALTH CLUB

Tel. kontakt : 0917 236 108

IČO: 50300971

DIČ: 1081179363

Miesto podnikania :

Levice /Slovensko

Archív