Priberáme z maličkostí ? Pravdu hľadajme v kalóriách !

Dám si ešte jednu horalku…. Jedna Mila ešte nikoho nezabila….Z arašidových chrumiek sa predsa nepriberá…Balík chipsov mi neublíži…Z alkoholu predsa nepriberiem…

Hlasy v hlave nám často našepkávajú, majú však stále pravdu? Mnoho ľudí si neuvedomuje ako si práve maličkosťami zarábajú na nadváhu. To, že sa rozhodneme pre rýchly snack, namiesto taniera plného dobrôt a telu prospešných potravín je zásluha pudového myslenia. Mnohokrát sa ani nezamýšľame nad dopadom určitých potravín na naše zdravie. Dôvod nášho priberania častokrát hľadáme v pečive alebo ovocí pretože “ obsahuje cukry“. Zároveň si však mnohokrát nevšímame, čo pomimo pečiva, cestovín či zemiakov vkladáme do úst.

Typické situácie, v ktorých siahame po snackoch z vysokým obsahom kalórií sú: pauza v práci, nuda, zobkanie pri počítači alebo rýchle zahnanie hladu. Priberanie sa však netýka len snackov. Mnohokrát si zloženie potravín vysvetľujeme po svojom a sami si obhájime prospešnosť daného nezdravého produktu.

Medzi najčastejšie maškrty patria napríklad Horalka alebo Mila. Musím priznať tieto keksíky chutia naozaj skvele.

A však jednou Horálkou prijmeme 260 Kcal. Z toho väčšinu tvoria Sacharidy. Namiesto Horalky by sme však mohli zjesť napríklad: Cereálnu kaiserku s plátkom kuracej šunky, 11g masla a 50g papriky.

891806

Mila bol môj najobľúbenejší keksík. Tí, čo ma poznajú osobne, vedia aký sme mali vzťah :). Jedna Mila však obsahuje 274 Kcal čo je ekvivalent Banánu, 200g bieleho jogurtu a malého kiwi.

K arašidovým chrumkám sa hlási hádam každý slováčisko čo však skrýva táto dobrota?  Krásnych 320 Kcal. V jazyku smrtelníka to môžme nazvať aj Kaiserka cerálna s volským okom plátkom šunky 7g masla a 50g uhorky.

shottype1_328x328

K večernému kinotipu patrí zaručene balík chipsov! Iba žeby nie. Namiesto presolených chipsov 160g s krásnym obsahom 860Kcal si môžme dopriať napríklad misu so 100g kuracej šunky, 70g 30% syru eidam, 200g zeleniny, 100g dresingu z bieleho jogurtu s cesnakom, 20 zelených olív, 50g mozzareli, a 5ks knäckenbrotu. A však túto kombináciu by som určite neodporúčal na nočné zobkanie pri telke 🙂

stiahnut-1

Najdôležitejšie diskusie neprebiehajú pri okrúhlom stole! To snáď každý vie, že v krčme sa debatuje najlepšie! Ibaže by sme si namiesto 2dcl slivovice 40% ( 560Kcal ) dopriali 150g varených zemiakov, s restovanými kuracími prsiami na 15g olivového oleja, a k tomu 100g varenej brokolice posypanej 60g eidamu?

Aj týchto pár príkladov Vám môže pomôcť pochopiť prečo máte stále problém so svojou váhou. Nepriberáte totiž to zo vzduchu ale z prázdnych a zbytočných kalórií. Verím že Vám tieto informácie priniesli bližší pohľad na problematiku nadváhy a konzumácie nezdravých potravín. Ak ste práve na ceste za lepšou postavou prajem Vám veľa úspechov a pevnej vôle. V prípade že ste sa rozhodli na túto cestu vkročiť urobte to čo najkonfortnejšie.

ZISTI VIAC O VÝŽIVOVOM PORADENSTVE OD RASŤA BAGITU

ABOUT THE AUTHOR

Som mladý chalan ktorého baví meniť život ludí k lepšiemu. Postup ktorý aplikujem na klientoch som najprv aplikoval na sebe.Som akreditovaný a certifikovaný výživový poradca - svoje vzdelanie som nadobudol v odlišných vzdelávacích organizáciach pre čo najširší zástup informácií. Pôsobím ako spoluautor knihy 107 neodolatelných smoothie receptov. - Zakladateľ Slovenského klubu zdravia.

Rastislav Bagita 

SLOVAK HEALTH CLUB

Tel. kontakt : 0917 236 108

IČO: 50300971

DIČ: 1081179363

Miesto podnikania :

Levice /Slovensko

Archív