Čo sú to vlastne sacharidové vlny?

Sacharidové vlny sú vhodné pre mužov aj ženy, nejde o žiadnu drastickú diétu, dôležité je však držať sa správnych výpočtov.

Cyklovanie sacharidov – sacharidové vlny – diétny stravovací režim ktorý sa perfektne uplatňuje ako vo výkonnostnej kulturistike kde sa trénuje 5 x týždenne ale aj vo fitness pri redukcií nadváhy a tvarovaní postavy. Navyše sa tento diétny režim perfektne uplatňuje aj pri cvičení v intervaloch 3 x týždenne v posilovni alebo pri  bicyklovaní.

Prečo by ale mal byt príjem sacharidov pri rysovaní alebo udržaní svalovej hmoty premenlivý? Jednoducho napísané telo si na príjem rovnakého počtu sacharidov zvykne a pri rovnakej činnosti nemôžete očakávať iné výsledky.

Jazykom odborníka : množstvo inzulínových receptorov vo svaloch bude stagnovať z dôvodu ustálenej hodnoty sacharidov, pretože pri  rovnakom prísune sacharidov nie je  stimulovaná potreba energetického príjmu svalov.

2-single-default

Sacharidové vlny stimulujú k využívaniu tukov ako zdroju energie v dňoch keď je príjem sacharidov znížený. pretože telo je nútené pokryť energetický deficit energiou z tukov a nie zo sacharidov.

ZISTI VIAC O VÝŽIVOVOM PORADENSTVE OD SLOVAK HEALTH CLUB

Sacharidové vlny  s nižším a vyšším príjmom teda nedovolia aby sa telo prispôsobilo na energetický príjem a začalo si robiť tukové zásoby.

Príklad :

DeňPríjem sacharidovDeň cyklu
Pondeloknízky1
Utorokvysoký2
Stredavysoký3
Štvrtoknízky4
Piatoknízky1
Sobotavysoký2
Nedelavysoký3
Pondeloknízky4

Cyklus na spaľovanie:

Prvý tréningový deň budete na nízkom príjme sacharidov, druhý deň príjem zdvojnásobíte , tretí deň ostávate na rovnakom príjme a štvrtý deň príjem znovu znížite o polovicu. Napríklad prvý deň budete prijímať 1g na 1 Kg telesnej hmotnosti a v deň zvýšeného príjmu budete prijímať 2g / 1Kg telesnej hmotnosti. Tento rysovací program  si zopakujete 7 x 4 dni čo znamená že sa takto stravujete dokopy 28 dní. Príjem bielkovín by mal byť  3-4g/ 1kg telesnej hmotnosti.  Nakoľko je pri tomto type stravovania zvýšený príjem bielkovín, tým sa zaťažujú obličky aj pečeň preto sa neodporúča držať tejto diéty viac ako 1 mesiac.

V prípade záujmu o stravovací plán s cyklickým príjmom sacharidov kontaktujte autora článku.

 

ABOUT THE AUTHOR

Som mladý chalan ktorého baví meniť život ludí k lepšiemu. Postup ktorý aplikujem na klientoch som najprv aplikoval na sebe.Som akreditovaný a certifikovaný výživový poradca - svoje vzdelanie som nadobudol v odlišných vzdelávacích organizáciach pre čo najširší zástup informácií. Pôsobím ako spoluautor knihy 107 neodolatelných smoothie receptov. - Zakladateľ Slovenského klubu zdravia.

Rastislav Bagita 

SLOVAK HEALTH CLUB

Tel. kontakt : 0917 236 108

IČO: 50300971

DIČ: 1081179363

Miesto podnikania :

Levice /Slovensko

Archív