3 rýchle TIPY ako sa vyhnúť športovému zraneniu

Ktokoľvek, kto vykonáva akúkoľvek pohybovú aktivitu, vystavuje svoje telo riziku zranenia! V mojom dnešnom rýchlom článku Vám poskytnem 3 TIPY, ako sa chrániť pred zranením počas športových aktivít, ktoré máme všetci tak radi. 

Môže sa to stať náhodne, nečakane a dopad je vždy nepríjemný. Áno športové zranenie! Prípadne si môžeme zranenie privodiť aj sami nesprávnym prevedením cvičení, alebo nezmyselným akýmsi pohybom navyše –  čo je ešte horšie! Mojím klientom stále vravím počas tréningov množstvo tipov a rád, ako predísť počas fyzickej aktivity nepríjemným a bolestivým zraneniam.

Zranenie z pohybovej aktivity vás môže úplne vyradiť z tréningové systému, započnú behačky po lekároch, liečenia a často krát ak zranenie a jeho liečba trvá príliš dlho, nastanú u jedinca aj depresívne nálady spojené s nechuťou, lenivosťou a podobne. Prejdime teda k tipom ako sa zraneniam vyhnúť širokým oblúkom!

1.tip ako predísť zraneniu:

RIADNE ROZCVIČENIE

stretching_post

Tak! A toto, ako vždy hovorím je veľmi dôležitá časť tréningu a to: aktívne rozcvičenie! Zaraďujeme ju ihneď na začiatok tréningu. Takže nedočkavci nebežte hneď k činkám, nezačnite hneď behať plnou rýchlosťou… ALE – pred začatím kvalitnej tréningovej jednotky sa riadne rozcvičte v podobe dynamického strečingu, imitáciou prvého pohybového úkonu s vlastnou váhou s vyšším počtom opakovaní a neskôr vykonávanie prvého pohybového cvičenia s ľahšou váhou. Už len tento základ by nám mal prekrviť organizmus, svaly, ktoré chceme precvičiť a tím predísť zraneniu počas tréningu.

ZISTI VIAC O TRÉNINGOCH S TRÉNEROM OD SHC

2. tip ako predísť zraneniu:

SPRÁVNE PREVEDENIE CVIČENÍ

432551_article_photo_gr_600x-1

Potom, ako sme sa kvalitne rozcvičili pred vykonaním už zložitejších tréningových cvičení a úkonov sa môžeme stretnúť s ďalším rizikom zranenia: zlým prevedením a zlou technikou jednotlivých cvičení! Preto Vám radím, aby ste vykonávané pohyby, ak ich robíte prvý krát dobre napozerali od skúsenejších športovcov, prípadne poprosili skúseného trénera, alebo cvičenca, aby vás dané cvičenie naučili a názorne ho aj predviedli. Ak ste už cvičenie robili, dávajte pozor na intenzitu, sledujte a koncentrujte sa na každé opakovanie, každý pohyb. Ak nie ste si istý správnou technikou, opäť podotýkam poproste druhú skúsenú osobu, aby na vás počas prevedenia cvičenia dozreli a opravili vaše pohyby.

3. tip ako predísť zraneniu:

PRAVIDELNÁ REGENERÁCIA 

432551_article_photo_gtgt_600x

O téme regenerácie v športe som už článok písal .

6 tipov efektívnej regenerácie – Karol Berta

Zdôrazňujem teda opäť, že pravidelnou regeneráciu vo vašich tréningových systémov podporíte obnovu poškodených svalových tkanív a tým urýchlite celkovú regeneráciu tela. Unavené telo sa uvoľní a vy prispejte k prevencií  proti pretrénovaniu, ktoré môže viesť k športovým zraneniam. Podoby regenerácie poznáme všetci rôzne. Ja určite odporúčam finančne nenáročné saunovanie a plávanie. Taktiež občasná masáž celého tela tiež pane vašim unaveným svalom vhod.

Takže ak budete dodržiavať aspoň tieto 3 tipy prevencií proti zraneniam, myslím si, že sa im skutočne efektívne vyhnete. Zdravie máme iba jedno a tak si ho treba chrániť!

ABOUT THE AUTHOR

Rastislav Bagita 

SLOVAK HEALTH CLUB

Tel. kontakt : 0917 236 108

IČO: 50300971

DIČ: 1081179363

Miesto podnikania :

Levice /Slovensko

Archív